Male hand holding TV remote control.

Dish Is Suing The IPTV Service Simply-TV & Was Likely The Reason The Service Shut Down

Male hand holding TV remote control.Last year SetTV suddenly shut down following a lawsuit by Dish. After that happened a new service called Simply-TV. Back at the end of March 2019 Simply-TV just shut down one day without warning. Now we have learned that Dish had filled a lawsuit targeting Simply-TV in March of 2019.

Simply-TV was an IPTV service that offered live access to 500 TV channels for $20 a month. Simply-TV got a lot of attention after SetTV was shut down following an ACE and Dish lawsuit. Simply-TV site looked very similar to SetTV and some on Reddit said it was the same services with a new name. This rumor was never confirmed, and many wondered how legal Simply-TV was.

Even after Simply-TV shutdown Dish asked for a permanent injunction against the service. Dish is also asking to take possession of all “devices, subscriptions, applications, and device codes, as well as all streaming devices, technologies, tools, software, products, components, or parts thereof.” Following a no-show by the team behind Simply-TV, the judge convicted a temporary restraining order into a preliminary injunction that also included all affiliates and resellers.

Now Peter Liberatore and Brandon Wells filed a response to the DISH complaint representing SImply-TV. The pair, who are reportedly representing themselves, admitted that subscriptions to Simply-TV were sold through various websites.

Recently through Dish’s joint venture with Bell they have been threating lawsuits against anyone they find out has subscribed to an IPTV service. This is happening through NaraStar’s SatScams.com website. In the past this group went after people using pirate Dish feeds now they are going after IPTV customers.

Here is how SatScams.com describes what they do:

“Welcome to SatScams.com. This site is provided by NagraStar to help educate and inform people about the civil and criminal actions taken by NagraStar and their partners, DISH Network and Bell TV. These actions are taken against those who try to obtain DISH Network or Bell programming in a fraudulent manner including, but not limited to, receiving programming without authorization by and payment to DISH Network and Bell TV; or illegally designing, manufacturing, marketing, selling, or using devices that could allow access to DISH Network or Bell TV satellite signals without authorization and payment.”

According to the NagraStar website, they are willing to accept $3,500 from those who have purchased illegal content and $7,500 from those who sold it. The website does say they are open to lowering that settlement. “NagraStar also is open to negotiating the settlement amount. Piracy equipment such as set-top boxes and streaming devices can be sent in to lower the settlement amount. We also accept piracy forum credentials in the form of a username and password. If you are experiencing financial difficulties or hardships, our team will work with you to create a personalized monthly payment plan. Please don’t ignore the letter.”

Have you received any of these letters? Leave us a comment and let us know.

Source: NagraStar

Did you know we have a YouTube Channel? Every week we have a live Cord Cutting Q&A, and weekly Cord Cutting recap shows exclusively on our YouTube Channel!

Please follow us on Facebook and Twitter for more news, tips, and reviews. Need cord cutting tech support? Join our Cord Cutting Tech Support Facebook Group for help.

Disclaimer: To address the growing use of ad blockers we use affiliate links to sites like Amazon.com and others. Affiliate links help sites like Cord Cutters News, LLC stay open. Affiliate links cost you nothing but help us support our families.
Comments are closed.